COOKIE BELEID
Cookies zijn noodzakelijk voor het optimaliseren van onze website. Het helpt ons om algemene gebruiksstatistieken vast te leggen, en het opslaan van andere informatie waardoor wij onderdelen zoals de vergelijkfunctie kunnen aanbieden. Deze cookies slaan geen identificeerbare persoonlijke informatie op. U vindt meer informatie over onze cookies op de Privacy Beleidspagina

Nieuwe Ford Transit biedt lagere kosten en hogere prestaties dankzij nieuwe EcoBlue-motor

8-6-2016

Nieuwe Ford Transit biedt lagere kosten en hogere prestaties dankzij nieuwe EcoBlue-motor

Amsterdam, 7 juni 2016 - De nieuwe Transit- en Transit Custom-bedrijfswagens van Ford met de splinternieuwe 2.0-liter EcoBlue-dieselmotor bieden klanten vanaf midden 2016 gunstigere cost of ownershipen betere prestaties.

De volgende generatie EcoBlue-motor van Ford is volledig opnieuw opgebouwd en is tot 13 procent zuiniger in vergelijking met de vorige 2.2-liter TDCi-motor. De motor heeft een CO2-uitstoot vanaf 157 g/km,* en levert aanzienlijk betere prestaties bij lage toerentallen voor meer rijplezier. De nieuwe motor, die nu verkrijgbaar is, biedt bestuurders van de Transit en de Transit Custom tevens een variabel interval tussen servicebeurten tot 2 jaar/60.000 km.

De nieuwe, compactere 2.0-liter EcoBlue-dieselmotor van Ford is zodanig ontworpen dat deze aan de strikte duurzaamheidsnormen van Ford-bedrijfswagens voldoet, waarbij Transits afmattende duurzaamheidstests hebben ondergaan onder vergelijkbare omstandigheden als 5,5 miljoen km, waaronder 400.000 km aan testritten door echte Transit-klanten.

"De uitdaging was onze best verkopende Transit te nemen en deze voordeliger te maken om in te rijden, de prestaties te verbeteren, schoner te maken wat betreft de uitstoot, en het interieur stiller, veiliger en duurzamer te maken", aldus Pete Reyes, Head of Commercial Vehicles bij Ford Europa. "Dat is exact wat we hebben gedaan bij de nieuwe Transit en de Transit Custom met de nieuwe EcoBlue-motor van Ford."

Dankzij de technologieën voor schone dieselmotoren zijn de uitstootwaarden extreem laag en zijn zij in lijn met de strenge Euro 6 normen die in september 2016 worden geïntroduceerd. Vergeleken met de Euro 5 normen geldt voor de NOx-uitstoot een verlaging van 55 procent.

Naast het nieuwe assortiment motoren zijn de Transit en de Transit Custom ook verkrijgbaar met geavanceerde technologieën voor bestuurdersassistentie, waaronder Side Wind Stabilisation en Pre-Collision Assist met Pedestrian Detection. Vanaf eind 2016 kunnen klanten ook kiezen voor een zestraps automatische transmissie in plaats van een handgeschakelde versnellingsbak, en nieuwe optionele luchtvering achter op Transit Custom Kombi-modellen.

De Transit van twee ton en de Transit Custom van één ton zijn de uitgangsmodellen binnen het vernieuwde Transit-assortiment van Ford, met onder andere de compactere Transit Connect- en de Transit Courier. Het succes van dit uitgebreidere assortiment heeft ertoe bijgedragen dat Ford in 2015, voor de eerste keer in 19 jaar, het bestverkopende merk bedrijfswagens van Europa was. Met een totale verkoop van 280.000 eenheden, behaalde Ford een stijging van 23 procent ten opzichte van het jaar ervoor.

Deze groei heeft doorgezet in de eerste vier maanden van 2016, met een gecombineerde verkoop van 66.700 auto's van de Transit en de Transit Custom in Europa, een stijging van 18 procent ten opzichte van het jaar ervoor.

Schonere, efficiëntere en verfijndere Ford EcoBlue-dieselmotor


De nieuwe 2.0-liter Ford EcoBlue-dieselmotor maakt gebruik van een volledig nieuwe architectuur die is ontwikkeld voor de volgende generatie schone, zuinige en verfijnde motoren voor toekomstige Ford-personenauto's en -bedrijfswagens.

De motor is ontwikkeld met de nieuwste technologieën voor turbocompressors, brandstofinjectie, verbrandingssystemen, structurele ontwerpen en een lage wrijving voor aanzienlijke verbeteringen wat betreft brandstofverbruik, prestatievermogen en een verfijndere bediening, terwijl een Transit-motor tegelijkertijd een uitstekende duurzaamheid en lage cost of ownership biedt.

Voor de Transit- en de Transit Custom-modellen wordt de 2.0-liter Ford EcoBlue-motor aangeboden in uitvoeringen met een vermogen van 105 pk, 130 pk of 170 pk, waarvan elke uitvoering meer vermogen en een hoger koppel levert ten opzichte van de vorige motor van 2.2-liter. Dankzij de verbeterde trekkracht bij lage toerentallen, met 20 procent meer koppel bij 1.250 rpm, levert de motor flexibelere prestaties en reageert de motor beter in alledaagse verkeerssituaties.

De lagere cost of ownership wordt onder meer mogelijk gemaakt door een lager brandstofverbruik. Transit-modellen in Nederland zijn standaard voorzien van Auto-Stop-Start-technologie bereiken een CO2-uitstoot vanaf 174 g/km en een gemiddeld brandstofverbruik van 6,6 l/100 km, een reductie van 10 procent ten opzichte van de vergelijkbare versie van het vorige model.

Transit Custom-modellen met het standaard Auto-Stop-Start-systeem hebben een CO2-uitstoot vanaf 157 g/km en een gemiddeld brandstofverbruik van 6,1 l/100 km, een reductie van 13 procent ten opzichte van de vergelijkbare versie van het vorige model.

Ford verwacht een kostenbesparing op de brandstof tot € 1.600 over 130.000 km voor bestuurders van een nieuwe Transit Custom met een vermogen van 105 pk, in vergelijking met het vorige model van 100 pk.***

De kosten voor gepland onderhoud zijn ook lager, dankzij het verlengde variabele interval tussen servicebeurten tot twee jaar/60.000 km, dit is 10.000 km extra tussen onderhoudsbeurten voor beide Transit- en Transit Custom-modellen.

Om te kunnen voldoen aan de strenge Euro 6-uitstootnormen, beschikt de 2.0-liter EcoBlue-dieselmotor over een geoptimaliseerd verbrandingssysteem met een uitlaatgasnabehandelingssysteem met selectieve katalytische reductie (SCR) met AdBlue® (ureumoplossing op waterbasis).

De nieuwe motor verbetert tevens het comfort van de bestuurder op lange werkdagen dankzij een aanzienlijke reductie van het motorgeluid, met het verfijningsniveau van een personenauto. De toonaangevendste rijdynamiek van de Transit en de Transit Custom is verbeterd door middel van meer stuurkracht voor een betere feedback. Bovendien biedt het nieuwe achterdemperontwerp meer comfort en controle.

Geavanceerde voorzieningen voor bestuurdersassistentie en voertuigtechnologieën

Naast de nieuwe aandrijving zijn de nieuwe Transit- en Transit Custom-modellen tevens voorzien van geavanceerde nieuwe technologieën voor bestuurdersassistentie en autotechnologieën voor meer vertrouwen en comfort tijdens het rijden.

Met dezelfde camera- en radartechnologie als in de nieuwste personenauto's van Ford, zoals de Mondeo en de S-MAX, kunnen zowel Transit- als Transit Custom-klanten kiezen voor de volgende functies:
• Pre-Collision Assist met Pedestrian Detection beperkt de impact van frontale botsingen met voertuigen en voetgangers en helpt bestuurders in sommige gevallen om botsingen helemaal te voorkomen
• Adaptive Cruise Control gebruikt een naar voren gerichte radar, waarmee bestuurders in staat worden gesteld om op een vastgestelde afstand ten opzichte van de voorligger te blijven rijden.
• Traffic Sign Recognition waarbij de bestuurder via de display van het instrumentencluster informatie ontvangt over de laatst waargenomen snelheidslimiet, einde-aanduidingen en inhaalverboden.

Beide modellen zijn standaard uitgerust met een geüpgraded Electronic Stability Control-systeem (ESC). Dit systeem biedt een verbeterde reeks functies om de stabiliteit van auto's te verbeteren in extreme verkeerssituaties, met onder andere de volgende drie gepatenteerde functies van Ford:
• Side Wind Stabilisation – een nieuw systeem dat de remmen aan één kant van de auto inschakelt om de invloed van een plotselinge windstoot te verminderen
• Curve Control – een uniek, door Ford ontwikkeld programma dat ervoor zorgt dat de auto op een veilige en stabiele manier langzamer gaat rijden wanneer een bocht te snel wordt genomen, zoals op een snelwegafslag.
• Roll Stability Control – ontworpen om te voorkomen dat de auto over de kop slaat door het motorkoppel en de remkracht per wiel te regelen

In het interieur kunnen Transit-klanten nu kiezen voor het spraakgestuurde connectiviteitssysteem SYNC 2 met een 6-inch kleurenaanraakscherm met een hoge resolutie om eenvoudiger toegang te krijgen tot geavanceerde spraaksturing, navigatie en functies van verbonden mobiele telefoons. Transit Custom's met een SYNC-connectiviteitssysteem zijn standaard uitgerust met een nieuwe kleurendisplay van 4 inch, in plaats van 3,5 inch van het vorige scherm. Aan de buitenzijde zijn Transit- en Transit Custom-modellen met de 2.0-liter EcoBlue-motor nu te herkennen aan een verchroomde afwerkingsstrip in de onderste voorgrille.

Voor meer comfort en gemak in stadsverkeer kunnen klanten van Transit-uitvoeringen met voorwielaandrijving en Transit Custom-modellen vanaf eind 2016 kiezen voor een automatische SelectShift-transmissie met zes versnellingen. De transmissie biedt soepele, responsieve en efficiënte prestaties in combinatie met de EcoBlue-dieselmotor van Ford. De SelectShift-transmissie biedt de mogelijkheid om handmatig te schakelen met behulp van de knoppen op de versnellingspook en heeft tevens de Stop-Start functonaliteit.

Het luchtveringssysteem achter is uniek in dit segment en is specifiek ontwikkeld voor de Transit Custom. Het systeem voldoet volledig aan de duurzaamheidsnormen voor bedrijfswagens van Ford. Het luchtveringssysteem zorgt voor een soepele, beheerste en stabiele rit met verschillende soorten ladingen, en biedt passagiers in Kombi M1-modellen meer comfort en rijdynamiek.

De vernieuwde Transit- en Transit Custom-modellen bieden bestuurders van bedrijfswagens hetzelfde uitgebreide assortiment -varianten, waaronder verschillende opties voor dakhoogte en wielbasis, een ruime keuze uit bruto gewichten, en bestelauto-, Kombi- en dubbele cabine-carrosserievarianten. Transit-klanten hebben verder de keuze uit uitvoeringen met voorwiel-, achterwielaandrijving, en intelligente All-Wheel Drive, en uit Chassis-cabine- en Minibus-carrosserievarianten.


Highlights

  • Nieuwe Ford Transit- en Transit Custom-bedrijfswagens beschikken nu over nieuwe Ford EcoBlue-dieselmotor, met aanzienlijk lagere cost of ownership (TCO)en betere prestaties
  • Kleinere 2.0-liter EcoBlue-motor van Ford is tot 13 procent zuiniger,* levert een hoger koppel bij een lager motortoerental, en heeft een variabel interval tussen servicebeurten tot 2 jaar/60.000 km
  • Geavanceerde dieselmotor speciaal ontwikkeld voor de befaamde betrouwbaarheid van de Transit, duurzaamheidstest uitgevoerd vergelijkbaar met 5,5 miljoen ‘gebruiks kilometers’; voldoet aan doelstellingen voor zeer lage Euro -6 uitstootnorm
  • Nieuwe technologieën voor bestuurdersassistentie, waaronder Side Wind Stabilisation en Pre-Collision Assist met Pedestrian Detection. Automatische zesversnellingsbak komt eind 2016 beschikbaar
  • Nieuwe Ford Transit- en Transit Custom-modellen zijn per direct te bestellen



Nieuws